De snelfietsroute is op donderdag 8 juli officieel in gebruik genomen door een bonte verzameling van fietsers op verschillende soorten fietsen. De F261 is er immers voor iedereen!
Vanuit Waalwijk vertrok de fietskaravaan naar Loon op Zand, waarbij een fietsorkest voor de vrolijke noot zorgde. In Loon op Zand sloot onze wethouder Gerard Bruijniks aan bij zijn Waalwijkse collega Bakker. Bij het Eftelinghotel sloot namens de directie de heer Sanders aan, samen fietsten zij door naar de Eftelingsestraat waar de officiële openingshandeling werd verricht. De wethouder van Tilburg en de gedeputeerde Van der Maat stonden de groep op te wachten.
Wethouder Bruijniks: “De F261 is een mooie verrijking voor de fietsmobiliteit in onze mooie gemeente. Want fietsen is duurzaam en gezond! Ik ben blij dat ook bedrijven in Loon op Zand hier enthousiast over zijn en het gebruik van fietsen bij hun werknemers stimuleren. Over deze nieuwe route kunnen onze inwoners, werknemers en toeristen veilig doortrappen zonder obstakels, tot zowel Waalwijk als Tilburg. Fietsen wordt zo nog aantrekkelijker voor bestemmingen binnen en buiten onze gemeente. Dus: ga op pad, pak de fiets!”.
De gedeputeerde benoemde de goede samenwerking. De provincie heeft het grootste gedeelte gefinancierd, de gemeenten hebben het uitgevoerd. Nu de F261 open is gaan we in gesprek met de grote werkgevers om hun personeel te stimuleren de fiets te pakken.
Na de openingshandeling fietste de Tilburgse wethouder met de karavaan verder naar Tilburg.