Vandaag, 15 augustus 2021, is het 76 jaar geleden dat er door de capitulatie van de Japanners in Nederlands-Indië een einde kwam aan de Tweede Wereldoorlog in het Koninkrijk der Nederlanden.
We herdenken de slachtoffers in Nederlands-Indië.

Loco-burgemeester Gerard Bruijniks legde vandaag een krans namens de gemeente Loon op Zand, samen met wethouder Jan Brekelmans, directeur Bert van den Kieboom, Ad van Beek namens de stichting 4 en 5 mei vieringen Loon op Zand en veteraan de heer Broeders uit Loon op Zand.

Vrijheid is een belangrijk goed
Door Corona hebben we vorig jaar en dit jaar kunnen merken wat het is als je vrijheden beperkt worden. Natuurlijk is dit niet vergelijkbaar met de beperkingen in de oorlog, maar het geeft aan dat vrijheid van groot belang is. Afkomst of geaardheid maakt niet dat we meer of minder zijn dan wie dan ook. Laten we ons bewust zijn van onze vrijheid en in vrede leven. Geef de vrede door!

#Opdatwenooitvergeten