Bertus Kemmeren GemeenteBelangen Brabants Dagblad

Op 21 oktober stond er een leuk stukje over onze eigen Bertus in de krant, wat we u zeker niet willen onthouden.
Hieronder vindt u het artikel terug:

Bertus Kemmeren (83) gaat voor vijftig jaar in de gemeenteraad
Hij is 83 jaar, zit 46 jaar in de gemeenteraad van Loon op Zand en stelt zich volgend jaar maart gewoon weer verkiesbaar: Bertus Kemmeren.

Kaatsheuvelnaar Kemmeren denkt er niet over een stapje terug te doen. ,,Drie weken geleden heb ik nog parachute gesprongen.” Lang verhaal kort: kleinzoon wilde parachute springen, dochter zei: dan ga ik mee. Dochter kreeg spijt en zei: vraag opa maar.

En dus werd Bertus Kemmeren drie weken geleden uit een vliegtuig gegooid. ,,Een vrije val van 2 kilometer.” Geen probleem. ,,Ik heb vroeger zoveel gevlogen”, zegt Kemmeren. Een fervent parachutespringer dus? ,,Nee, dat niet, maar ik ben wel de hele wereld over gevlogen met Anton Geesink.”  Dat al die keren de deur van het vliegtuig dicht bleef, maakt voor de Kaatsheuvelnaar blijkbaar geen verschil. De  voormalig judo- en gymleraar (alhoewel: ‘Ik heb nog steeds drie groepen’) bruist nog altijd van de energie.

Het langst zittende raadslid is Kemmeren niet, in Friesland zit Rinze Visser namens de NCPN al sinds 1970 (dus 51 jaar) onafgebroken in de gemeenteraad. Maar in Brabant zit er voor zover bekend niemand langer in de lokale politiek. En hij doet dus volgend jaar gewoon weer mee met de verkiezingen namens GemeenteBelangen. ,,Ik vind het nog steeds leuk. Ik moet niks en mag alles.” Vijftig jaar heeft Kemmeren les gegeven in het dorp. ,,Mensen kennen mij en weten me te vinden als er iets is.” Kemmeren is van de afdeling klein leed. ,,Als mensen problemen hebben met groen, een losliggende tegel, dan bellen ze me op.” In een plastic tasje van de Efteling zit zijn notitieblok. ,,Alles waar een streep onder staat, is afgehandeld, aan de rest wordt nog gewerkt.”

De komende raadsperiode wordt een belangrijke, weet Kemmeren. Blijft de gemeente Loon op Zand bestaan? Voor de raadsnestor is het duidelijk. ,,Zelfstandig blijven. Dat is het belangrijkste van alles. Kijk naar Udenhout en Berkel-Enschot. Die inwoners moeten nu voor elk wissewasje naar Tilburg.”

Bron: Brabants Dagblad, 21 oktober 2021, Sylvia van de Ven