Jos van den Hoven en Caroline Samuels-Soeterboek hebben het eerste exemplaar aan de burgemeester overhandigd. Zij was verheugd om dit jubileumboek officieel in ontvangst te mogen nemen en was zeer complimenteus over de inhoud en uitstraling.

De inhoud van dit historische document neemt de lezers mee vanaf 1961 tot 2021. Er is geschreven over enkele generaties van leden van GemeenteBelangen, aangevuld met vele foto’s. Speciaal de inwoners van onze gemeente zullen bekenden en familieleden herkennen in deze bijzondere uitgave. In dertien hoofdstukken wordt de lezer op een prettige wijze meegenomen in de historie van de gemeente Loon op Zand, gezien vanuit GemeenteBelangen. Alle kieslijsten vanaf 1962 staan vermeld, interviews met prominente leden, foto’s van onze kerken, de burgemeesters vanaf 1810 en de gemeentehuizen. De redactie heeft de verslagen van baron van Voorst tot Voorst gevonden, waarin hij rond 1900 zijn bezoeken aan Loon op Zand beschrijft. Deze realistische weergave is prettig om te lezen en de lezer zal versteld staan van het verschil in leefstijl toen en nu. Bijzonder is dat oud-commissaris van de Koning dhr. Wim van de Donk op verzoek ook een verslag heeft geschreven.

Doordat Jos van den Hoven uit De Moer in 2018 vragen stelde over de ontstaansgeschiedenis van GemeenteBelangen, ontstond het idee dit te gaan beschrijven. Een 6-koppige redactie is vervolgens aan de slag gegaan, wat uiteindelijk na heel veel uren van zoek-, speur- en documentatiewerk heeft geresulteerd in dit prachtige jubileumboek.

Door de jaren heen zijn veel mensen betrokken geweest bij GemeenteBelangen, het is dus heel interessant om 60 jaar geschiedenis rustig onder het genot van een “bakske” door te nemen. In het boek ontdekt u vast familie, kennissen of wellicht uzelf. Mooi is ook dat wij vanaf de oprichting tot en met nu altijd dichtbij alle inwoners, ondernemers en verenigingen hebben gestaan en dat de lijfspreuk “Betrokken en Dichtbij” door alle jaren heen nog altijd van toepassing is.
Op onze vernieuwde website kunt u meer informatie vinden. Wilt u op de hoogte blijven, schrijf u dan in voor de nieuwsbrief.

Wij worden niet gesteund door landelijke partijen en moeten alles doen om financieel goed rond te komen. Daarom is er een beperkte oplage, wees er dus snel bij om teleurstellingen te voorkomen!
U kunt een gratis boek aanvragen bij Rini van der Laak via [email protected].
Wij zullen dan, zolang er voorraad is, een boek bij u thuis bezorgen.